Blogger templates

Name
Email Address:
Contact Number
Occupation
Where Do You Stay? Sarawak, Sabah, Labuan
KL, Selangor
Negeri Sembilan, Johor, Melaka
Perlis Kedah, Penang, Perak
Pahang, Terengganu, Kelantan
Which Is Your Interest? Lose Weight
Gain Weight
Maintain Weight
Improve Health Condition
Improve Skin Condition
Earn Extra Income
Extra Info On How You Want Me To Help You

This form powered by Freedback

Thursday 15 March 2012

Kenapa Herbalife? Part 2

Hello...dh minum shake hari ni?Perisa apa?Saya minum cappucino shake (favourite tu!)..sedap!sesiapa yg belum try, boleh hubungi saya... 

Ini la sarapan pagi paling sedap & paling cepat siap! :) Luar biasa kn? Tak smpi 10minit pun nk prepare breakfast ni, so tak pernah ada lagi alasan tak sempat breakfast sbb lmbt bgn! ;)
Seriously, minum setiap hari mcm ni, takkan lpr smpi tgh hr.
Okay, ni nk cerita sikit ttg produk sbb ada la org yg tak consume Herbalife ckp kt customer I, nt bila Stop minum Herbalife berat naik berlipat kali ganda!wahhh..tak try Herbalife,bleh pulak ckp cmtu ya? Kena try dulu, then baru ckp, boleh?

Tengok ni...Herbalife tak pernah mendakwa mampu mengubati apa2 penyakit...tapi kita secara logiknya mmg tahu badan akn berfungsi dgn baik sekiranya mendapat nutrisi yang cukup & lengkap!
Secara konsep, nutrisi berbeda dengan makanan. Makanan adalah segala sesuatu yang kita makan. Nutrisi tu apa yg trkandung dlm makanan yg kita makan.
Nak tahu nutrisi sel tu apa? Okay,ni nak cerita la...
Sel adalah bahagian terkecil dari tubuh kita. Setiap hari ada sel yg rosak dan harus diganti. Sel yang rosak dan tidak diganti akan menjadi sel yg sakit.

NUTRISI berguna untuk REGENERASI SEL, iaitu utk mengganti sel yg rosak & sakit menjadi sel yang baru dan sihat. Sangat best kan?

Jadi NUTRISI bukan Ubat, NUTRISI adalah makanan untuk SEL. Yg kita perlukan seumur hidup, makanya disebut ” NUTRISI SEL ”

Kalau sel kita mendapatkan CUKUP NUTRISI SETIAP HARI, maka SEL kita akan Sihat.


Sekarang, kita move on to nutrisi selular pulak. Ini adalah konsep baru dalam dunia kesihatan. Cara untuk menjadi lebih sihat dengan 3 proses iaitu :

1. Membersihkan (Cleansing)
Kesihatan sangat ditentukan oleh apa yang masuk ke dalam tubuh, selain apa yang dialami tubuh secara external atau luaran.
Dan apa yang masuk ke dalam tubuh, tentu saya masuk melalui saluran pencernaan (usus & lain2).
Apa jadinya kalau organ tubuh yang digunakan untuk proses pencernaan tersebut kotor, maka tentu saja, kemampuan saluran cerna untuk melakukan fungsinya menjadi menurun, iaitu kemampuan mencerna. Kalau kemampuan mencerna berkurang, maka makanan yang masuk akan membuat tubuh kenyang, tetapi tentu saja nutrisi yang diperlukan tubuh tidak bisa diserap dengan sempurna oleh vili-vili halus di usus.
Akibatnya mikro nutrisi tersebut yang diperlukan oleh tubuh untuk regenerasi sel-sel tubuh akan kurang dan akhirnya tubuh tidak melakukan proses regenerasi sel dengan baik. 
Kesan buruk adalah tentu akhirnya pada penurunan stamina tubuh. 
Nah dengan cleansing, maka usus dan saluran cerna akan di bilas sampai bersih.



2. Menyerap (Absorb)
Setelah tubuh boleh memiliki saluran cerna yang baik, tentu semua makro atau mikronutrisi akan sempurna diserap tubuh.



3. Regenerasi sel (Healing)
Jadi, kalau semua nutrisi boleh sempurna diserap tubuh, maka sel-sel akan di sembuhkan diperbarui dan bila telah baru, tentu saja kemampuan untuk melakukan recovery bisa berlangsung lebih cepat. Bila tubuh sakit, maka proses healing akan lebih cepat.



NUTRISI SELULAR PENTING KERANA :
  • Badan kita terdiri daripada satu ratus trillion sel
  • Sel membentuk tisu
  • Tisu membentuk organ
  • Organ membentuk sistem badan
  • Sistem yang bergerak bersama ini mewujudkan seorang manusia

Anda rasa ini LUAR BIASA?Mmg sgt LUARRRRRRR BIASAAAAAAAAAAA!
Jadi, Herbalife la produk yang boleh bagi kita nutrisi yang mencukupi setiap hari.. Oleh itu, sesiapa yg nak jadi SIHAT, consume la produk Herbalife! Mmg takkan menyesal pun... Sebab kami ni produk Herbalife, ni je side effect yg kami dpt daripada penggunaan Herbalife:


Buatlh pilihan yg bijak, kalau anda percaya Herbalife mampu mengubah hidup anda, cubalah produk skrg! Perkara utama yg plg penting adalah, PERCAYA! Kami sudah pun mmbuat pilihan yg bijak untuk diri kami, anda bila lagi? :)
Oh ya, ada juga sesetengah org yg meragui ttg produk: HALAL KE TAK HERBALIFE NI??


Boleh rujuk sijil2 ni, kalau still tak yakin juga, boleh google sendiri. Anda akan dpt jwpnnya.
Okay, sekian saja untuk perkongsian kali ini, sekiranya ada terkasar bahasa, harap dimaafkan.

p/s: Situasi ni tak merujuk kpd sesiapa, sekadar perkongsian utk mengubah pndgn individu trhdp produk Herbalife.

2 comments: