Blogger templates

Name
Email Address:
Contact Number
Occupation
Where Do You Stay? Sarawak, Sabah, Labuan
KL, Selangor
Negeri Sembilan, Johor, Melaka
Perlis Kedah, Penang, Perak
Pahang, Terengganu, Kelantan
Which Is Your Interest? Lose Weight
Gain Weight
Maintain Weight
Improve Health Condition
Improve Skin Condition
Earn Extra Income
Extra Info On How You Want Me To Help You

This form powered by Freedback

Saturday 15 September 2012

Give No Room for Excuses


Entri ni terhasil after 5 months being consistent in Herbalife's business :) Memang very slow progress & now I'm newly qualified supervisor, thanks God. Thanks Herbalife for this opportunity ;')

During recognition of Newly Qualified Supervisor - GenH STS, K Klub Melawati 

Even if it is slow in the beginning, what matters is when you decide to stay strong & move on to the next level...bila dah Supervisor, tak boleh nak slow2! kena naik lagi & lagi. bukan sebab nak kejar title tapi sebab nak tlg lebih ramai org untuk jadi lebih sihat, nak bantu org yg serius untuk ubah kehidupan mereka bsama-sama dgn kita :)
In Herbalife, memang banyak dapat rejection, tak kurang juga yang bagi excuses. Kalau dah excuses, confirm2 la towards negativity kan? *ke ada excuses yg positive? -___-" 
When we encounter this kind of situation, no problem! Just STAY POSITIVE!!

Being positive in a negative situation is not naive. It's leadership. - copy & paste from Twitter

In order nak org positive sekali dengan kita, kita sendiri kenalah positive...kalau tak nak org bagi banyak sgt excuse, kita pun kena GIVE NO ROOM TO ANY EXCUSES..

He who excuses himself accuses himself.  ~Gabriel Meurier, TrĂ©sor des sentences

Excuse tu kan something yg kita create, mesti kita kena fikir jugak kn nk bg excuse apa..especially bila upline ajak dtg events. Dah la menipu, beri excuse, dpt dosa lagi...haa,kn tak best tu!

Ada yg kata tak cukup modal nak beli stock produk untuk promote kat COI (circle of influence)..okay, mmg stock produk tu penting tapi DIRI SENDIRI sebenarnya adalah PRODUK PALING PENTING! yg tu kena ingat betul2..
tak perlu pun nak ada berkotak-kotak stock Formula 1 kat rumah..kalau kita tak jadi product of Herbalife's products, memang takkan ada apa2 yg berubah. In order nak coach coachee kita untuk serius makan produk, serius dulu dengan diri sendiri. Kalau coachee nmpk mcm mana kita serius, diorg mmg akan follow! No problem :)

Lepas tu tak kurang juga yg bg alasan untuk tak hadir events, tak boleh grow in business sebab UPLINE JAUH! 
If nak mention pasal upline jauh ni, mmg rasa nak hot jugak! Luckily ada Herbal Aloe Concentrated, cepat2 teguk untuk cool down..haha..perlukan ketenangan? tanya saya bagaimana :)
Upline aku, Aisyah Rahman...jauh giler kat Johor while aku kat Sarawak but still tak pernah pun nak jadikn alasan yg jarak antara kitorg tu buatkn aku tak boleh naik level. Still boleh naik Supervisor jugak even if Aisyah jauh..bila kita choose to be in Herbalife, this business is our business! Tak kira la upline ke downline ke tak naik, kita kena fight untuk business kita. Sebab tu ada word INDEPENDENT! We're Independent Herbalife Distributor.
Downline aku Tasha kat Negeri Sembilan, still boleh naik Senior Consultant bulan lepas.
Mcm mana kitorg buat??kitorg guna segala methods yg ada utk keep in touch! BBM, internet (FB & Twitter), sms, phone call...semua la! Kalau tak tau byk benda, kena hadir events!
Events like HOM & STS tu ibarat jantung dalam Herbalife. Nak grow? Don't miss any events! As usual, give no room for excuses. :) because 1 day, u'll thanked yourself for doing the right choice not to miss every events.
Other than that, excuse paling senang nak bagi adalah, "AKU TAKDA TRANSPORT LA BABE."
Ni la antara alasan paling famous!MEMANG PALING FAMOUS.
Kalau tak cari jalan untuk hadir events, mcm mana nak belajar banyak benda dalam Herbalife? Kalau tak belajar, mcm mana nak tlg org, mcm mana nak start earning & growing our business? Asyik2 alasan yg sama kn, sampai ke sudah la kita takkan ada transport nak ke mana-mana kan? Sebab kita kaburi peluang untuk berjaya tu dgn alasan. Lepas tu nak sentap sorang2 bila org lain kena recognise on stage..serius tak nak mcm ni okayyy. #notetomyself
Kalau nak dijadikan alasan, aku mmg tak boleh pun pergi Extravaganza Singapore 2012. Ye la, passport settle few days before aku ke Singapore! Masa tu Jabatan Imigresen Bintulu ada problem pulak! Tak boleh buat passport kat Bintulu, terpaksa pegi Miri. Bintulu-Miri tu pun kena naik bas around 3 hours, sebab parents kerja. Memang kena totally independent! (P/S: Pengajarannya, jgn settle urusan passport last minute!) Well, dah nama pun Independent Herbalife Distributor ;)
Ada juga yg ckp, tak apa la, kau dah biasa gi sana sini sorang2...tu mmg kdg2 buat sentap jugak! Anak mana yang sanggup pergi mana2 without parents?
Korang ingat, kalau la aku ada choice, aku nak ke pergi sorang2 sana sini without my parents?? Bukan sebab parents aku tak boleh nak teman, tapi disebabkan kekangan masa yg diorg hadapi sebab tu aku kena be independent! Sebab tu aku yg kena berubah dulu, untuk ubah semua ni supaya boleh spend lebih byk masa dengan family!
Tapi kalau asyik fikir sangat apa org lain ckp, benda tu akan membawa impak negatif kat kita kan? If dah sentap sgt, try to hold back those tears, bila dh duduk sorg2 baru nangis..tapi tak nak blame diorg sebab diorg tak fhm situasi kita. Fikir2 dari sudut positifnya, kalau kita tak independent, tak kuat dr skrg, sampai bila kita nak terus bebankan parents?


Then, kena stop nangis cepat2, get up! But each time after nangis tu, kita akan jadi lebih kuat!
Okay, sambung balik pasal journey untuk ke Extravaganza tu, dah la aku duduk kat Sarawak, parents aku tak ada private jet nak hntr aku ke Singapore tu..tp sbb serius nak belajar & tak nak miss any life changing events, kena cari jugak jalan camna nak hadir ke Extravaganza tu. Beli flight tickets to & fro BTU-KUL, rush sana sini settlekan apa yg patut. Semua mmg kena settle sendiri sebab kebetulan masa aku nak gi Singapore tu, mummy daddy kena get themselves ready untuk hantar adik aku masuk Kolej Matrikulasi Labuan. Anyhow 1 more thing yg aku rasa sgt amazing, bila kita usaha + doa, Tuhan still kabulkan apa yg kita nak sgt dpt tu. Keep on praying, have faith & trust God with all your heart. 
And YES! aku still attend training di Singapore! :) yippie!yippie!


Kesimpulannya drpd penat2 fikirkan excuse, better cari jalan nak atasi apa pun mslh kita untuk hadir events :)
Bonusnya, dpt hadir events, dpt bljr sgt byk benda, absorb positivity dr guest speakers & team kita.
Kenapa susah nak miss events ni? Sebab kena set dlm minda, setiap events yg kita tak hadir tu adalah events terbaik! TERBAIK okayyyyyy~ nak tau kenapa?sebab kita tak tau pun events mana yg bakal mengubah masa depan kita!
So tak kira apa pun alasannya, DON'T MISS ANY EVENTS!
Kalau President's Team pun still hadir ke events, apa alasan kita untuk tak pergi? Again, give no room for excuses. Kalau 1 ketika dahulu President's Team pun beri alasan, confirm2 mereka takkan naik to that level. :) Decide what will u do NOW!
Ada yg nak hadir events bersama saya, jom pergi Kuching Boot Camp bulan Oktober ni!


PM saya laju2 untuk info k!
CHRISTINE : 0145835355

No comments:

Post a Comment